Nihan Atalay, Sarnıç Konseri • Sahne

Nihan Atalay, Şerefiye Sarnıcında..

Solo Barok Flüt Konseri “Osmanlı’dan Avrupa’ya Barok Ezgiler”

Binbirdirek Şerefiye Sarnıcının müthiş atmosferinde gerçekleşen konserde Nihan Atalay, Barok Döneme denk gelen Osmanlı Sanat Müziği repertuvarından Ali Ufki Bey ve Dimitri Kantemiroğlu’nun bestelerinin yanısıra Avrupalı besteciler Georg Philipp Telemann, Joseph Bodin de Boismortier, Johann Sebastian Bach and Marin Marais’in eserlerinden oluşan programıyla izleyenleri büyüledi..

Hıncal Uluç’un yazısından..

………. Sarnıcın sonuna doğru yürüdük.. Orda iskele genişliyor, minik bir platform oluşturuyor. 40- 50 kişi ancak alır.. Orada oturduk ki, flüt sesi geldi kulağıma gittikçe yaklaşan..
..ve Nihan Atalay, flütünü çalarak karşımıza geldi..
Dünya şirini bir genç kadın.. Çalmadan önce anlatıyor. Bu o kadar faydalı ki.. Hep teşvik ettim, anlatmayı..
Teleman’la Almanya’dan başladı, Barok Ezgilere..
Sonra Boismartier ile Fransa’ya.. Ve üçüncü adımda Osmanlı’ya.. Ali Ufki Bey.. Dimitri Kantemiroğlu derken Gazi Giray Han’dan bir Nihavend Peşrev üfledi ki, ney dinler gibi coştum.. Sonra Bach’a geçti. Barok olunca babası Bach..
..Ve çok neşeli bir İspanyol ile kapadı.. Marin Marais..
Alkışlar bitince yanına koştum.. O harika sesleri çıkaran Barok Flütü yakından görmek için..
İnanamadım. Çocukken köyde ağbimle dere boyuna gider, saz toplar, sonra üzerine delikler deler kaval yapardık.
Nihan’ın Barok flütü işte o.. Üzerinde dokuz delik olan bir boru.. Hepsi o.. Dünyanın dört bir yanında ona ödüller kazandıran hüner, işte bu dokuz delikli tahta borudan çıkardığı harikulade sesler iyi mi?.

Nihan Atalay, Sarnıç Konseri • Sahneinplato